Ekonomi

Yöneticiler İçin Zamanı Etkin Kullanmak İçin 10 İpucu

İnsanlar genellikle zaman zaman yönetimlerinde sorun yaşarlar. Bir şirkette yöneticiyseniz veya kendi şirketinizi yönetiyorsanız, zaman yönetimi konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmalısınız çünkü bu konuda sadece kendinize değil başkalarına da yardımcı olmalısınız.

Peki zamanınızı nasıl aktif kullanabilirsiniz?

1. Zamanınızı nasıl geçirdiğinizi bilin.

Tıpkı bir bütçe oluşturur gibi, hedeflerinize ulaşmanızı engelleyen alanları veya alışkanlıkları ortaya çıkarmak için aslında zamanınızı neye harcadığınızı takip etmelisiniz.

2. Günlük programınıza sadık kalın.

“XYZ yapmak için sekiz saatim var.” aşmak. Farklı görevler için zaman bloklarıyla günlük bir program oluşturun. Ona bağlı kalmak başarının anahtarıdır.

3. Öncelik verin.

Yapılacaklar listeleri üretkenlik için bir cankurtaran olabilir. Ancak dikkatli olmazsanız, o kadar büyük ve ezici hale gelebilirler ki nereden başlayacağınızı bilemezsiniz.

4. Önce en zor görevi yapın.

Bir telefon görüşmesi, bir iş arkadaşından bir iyilik veya kirli bulaşıklar hepimizin başına gelir. Sonra bir baktınız, gün bitti.?

5. Akran görevlerini gruplar halinde işleyin.

Kolektif bir süreç veya kolektif süreç üzerinde çalışabilmeniz için benzer görevleri bir arada gruplamak anlamına gelir. Bunları amaca veya işleve göre gruplandırın.

6. Makul zaman aralıkları ayarlayın.

Parkinson yasası, ‘İş, onu tamamlamak için ayrılan süreyi dolduracak şekilde genişler’ der.

Yalnızca üç saat sürmesi gereken iki görevi tamamlamak için tam bir gününüz varsa, muhtemelen tüm günü bu iki görev için harcarsınız. Kendinize daha küçük bir pencere ayırırsanız, daha önceki teslim tarihini karşılama şansınız hala yüksektir.

7. Ne zaman hayır diyeceğinizi öğrenin.

Bir günde çok fazla gücümüz var ve saatlerle birlikte azalıyor. Amaçlarınızı bilin ve yarı pişmiş işlerden kaçınmak için hayır demeye istekli olun. Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilin. İyi olduğunuz şeylere odaklanın ve mümkünse başkaları tarafından daha iyi ve daha hızlı yapılabilecek işleri devredin.

8. Çoklu görev yapacağım diye kafa karışıklığına neden olmayın.

Bilim, çoklu görev konusunda nettir: Verimliliği azaltır ve hatta tehlikeli olabilir. Görev değiştirme, geçiş başına yalnızca birkaç saniyeye mal olurken, sık sık çoklu görev yaparsanız bu zaman aşımı süresi uzar. Hata yapma riskiniz de artar.

9. İşleri sistematik tutun.

Bir takvim kullanın. Takviminizi ‘kişisel’, ‘profesyonel’ ve ‘sadakat’ gibi kavramlara göre düzenleyin. Kategorileri veya acil olan ile acil olmayanı hızlı bir şekilde ayırt etmek için renkli kodlamayı deneyin.

10. Zaman yönetimi araçlarını kullanın.

Günlük, haftalık ve aylık programlardan haberdar olmak için Google Takvim ve Outlook Takvim’i kullanabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betturkey
istanbul eskort bayanlar
istanbul eskort
istanbul escort hizmetleri
istanbul escort hizmetleri
istanbul eskort hizmetleri
adalar escort ajansı
en güvenilir arnavutköy escort
ataşehir escort hizmetleri
en güvenilir avcılar escort
elit escort bağcılar
güvenilir bahçelievler escort
bakırköy lüks escort
başakşehir escort hizmetleri
bayrampaşa eskort bayanlar
beşiktaş eskort kızlar
beykoz gecelik escort
beylikdüzü eskort rehberi
beyoğlu güvenilir escort
büyükçekmece vip escort
çatalca eskort bayan
çekmeköy eskort hizmetleri
esenler escort ajansı
esenyurt escort ajansı
eyüp eskort rehberi
fatih eskort rehberi
elit escort gaziosmanpaşa
en iyi güngören escort
escort kadıköy
en güvenilir kağıthane escort
kartal gecelik escort
küçükçekmece eskort siteleri
maltepe eskort rehberi
pendik profesyonel eskort
sancaktepe escort hizmetleri
sarıyer eskort hizmetleri
lüks eskort şile
silivri escort hizmetleri
şişli eskort kızlar
sultanbeyli escort bayan
sultangazi profesyonel eskort
vip eskort tuzla
ümraniye escort
escort üsküdar
vip eskort zeytinburnu
istanbul lüks escort
istanbul lüks escort