Ekonomi

Maaş promosyonlarında kriz tırmanıyor

Kamu ve özel bankalar promosyon kampanyalarıyla yeni müşteriler kazanmaya çalışırken, milyonlarca emekli ve çalışan bankaların sunduğu en cazip teklifleri yakından takip etmeye devam ediyor. Markalar ve tüketiciler arasındaki köprü rolünü tamamlayan Complaintvar, rekabetin arttığı bu dönemde maaş promosyonlarına odaklandı.

31 Mart 2022 ortasını ve 31 Mart 2023 tarihini kapsayan bilgiye göre; Bankalara yönelik ücret promosyonu şikayetleri bir önceki döneme göre %287 artışla ilk sırada yer aldı. 2022’de 808 olan şikayet sayısı 2023’te 3 bin 133’e yükseldi.

Kamu bankalarına son dönemde promosyonlarla ilgili 293 şikayet gelirken, yeni dönemde bu sayı yüzde 436 artışla 1.572’ye ulaştı. Özel bankalara yapılan promosyon şikayetleri ise yüzde 486 artarak 506’dan 2 bin 966’ya yükseldi.

Para çekme limiti bahislerinde şikayetlerde büyük artış

Tüketicilerin özel ve kamu bankaları ile ilgili analiz aradığı bir diğer konu da para çekme limiti oldu. Tüm bankalar genelinde para çekme limitlerine yönelik şikayetler %212 arttı. Son dönemde 763 olan şikayet sayısı bu dönemde 2 bin 384’e yükseldi. Bankaların kampanya ve reklamlarını duyurmak amacıyla tüketicilerine gönderdikleri kısa mesaj ve e-posta şikayetlerinde %52 artış oldu.

POS cihazı şikayetleri %46’ya ulaştı

Finans dünyasında hemen hemen her sürecin sanal ortamda gerçekleşmesi ile birlikte tüketicilerin yaşadığı sorunlar ve çözüm bekledikleri sorunlar da değişmiş ve bu durum şikayetlerin artmasına neden olmuştur. Bu kapsamda POS cihazları ile ilgili platforma ulaşan şikayetlerin bir önceki döneme göre %46 artması da bu değişimin bir sonucudur. Yine sanal ortamda gerçekleşen para transfer işlemleri ve işlemlerde tüketicinin yaşadığı sorunlar bir önceki döneme göre %44 arttı.

Araştırmaya göre; Söz konusu dönemde tüm bankacılık sistemindeki şikayetler %22 artışla 423 binden 518 bine, özel bankalara yönelik şikayetler %28 artışla 295 binden 377 bine, kamu bankalarına yönelik şikayetler ise 128 binden 200 bine yükseldi. %10 artışla 142 bin.

HGS-OGS ve KGS şikayetlerinde %44 azalma

Söz konusu dönemde şikayetlerde azalma yaşanan konu başlıkları incelendiğinde en büyük düşüşün otomatik geçiş sistemlerinde yaşandığı görülmektedir. Verilere göre bir önceki döneme göre tüm bankalarda KGS-HGS ve OGS şikayetlerinde yüzde 21’lik düşüş olurken, bu oran kamu bankalarında yüzde 44, özel bankalarda ise yüzde 40 oldu. Bire bir dönemde kamu bankalarında hesap işletim ücretlerinde yüzde 30, online işlemlerde yüzde 37 düşüş olduğu görülüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betturkey
istanbul eskort bayanlar
istanbul eskort
istanbul escort hizmetleri
istanbul escort hizmetleri
istanbul eskort hizmetleri
adalar escort ajansı
en güvenilir arnavutköy escort
ataşehir escort hizmetleri
en güvenilir avcılar escort
elit escort bağcılar
güvenilir bahçelievler escort
bakırköy lüks escort
başakşehir escort hizmetleri
bayrampaşa eskort bayanlar
beşiktaş eskort kızlar
beykoz gecelik escort
beylikdüzü eskort rehberi
beyoğlu güvenilir escort
büyükçekmece vip escort
çatalca eskort bayan
çekmeköy eskort hizmetleri
esenler escort ajansı
esenyurt escort ajansı
eyüp eskort rehberi
fatih eskort rehberi
elit escort gaziosmanpaşa
en iyi güngören escort
escort kadıköy
en güvenilir kağıthane escort
kartal gecelik escort
küçükçekmece eskort siteleri
maltepe eskort rehberi
pendik profesyonel eskort
sancaktepe escort hizmetleri
sarıyer eskort hizmetleri
lüks eskort şile
silivri escort hizmetleri
şişli eskort kızlar
sultanbeyli escort bayan
sultangazi profesyonel eskort
vip eskort tuzla
ümraniye escort
escort üsküdar
vip eskort zeytinburnu
istanbul lüks escort
istanbul lüks escort